Pages

Thursday, May 14, 2009

Sehari Di Matrix N9

gambar terakhir kat matrix

haha, tak sangka betul.. ingatkan setahun duduk kat matrix tu,tapi rupa-rupanya sehari je, lepas tu, dah keluar. Patut lah rasa lain macam je time nak mendaftar tu. Semua bende buat last minute. Bayangkan, pukul 11.30 nak mendaftar, pukul 8 pagi tu baru nak pergi mintak cop pengesahan, beli setem hasil dan bayar yuran. haha dah rasa macam explorace pulak. terpaksa terkejar-kejar ke sana,ke sini. yang nak photostat lagi. Bak kata mesej yang masuk dalam phone saya, "ala, ko daftarlah pukul 12.59. barulah suspen sikit." haha, mantang-mentang tamat pendaftaran tuk sesi kedua tu pukul 1 kan. tak pe-tak pe, semua benda tu ade hikmahnya.

Tak dinafikan,memanglah matrikulasi ni bukan pilihan pertama saya, tetapi saya agak bahagia sewaktu berada di sana. Rasa macam pergi kursus kat tempat lain pulak. Mana tak nya, bekas-bekas pelajar Pedas memang berkampung kat sana. Mula-mula datang dekat tempat pendaftaran tu pun dah jumpa dak Pedas,Mina, Azx, Nazirah dan Khairani.Dayah? sudah semestinya menjadi penyambut tetamu yang setia. Ceh, masing-masing dah semakin ayu sekarang ni. Lepas selesai mendaftar,saya pergi ke asrama pula untuk mengemaskan barang dan sebagainya. Tup-tup, saya dapat satu bilik pulak dengan kawan saya,Mina den Akma. haha tak ke haru dibuatnya. satu bilik ada 4 orang, cuma seorang sahaja student luar, dari Johor. Tapi tak pe,kami tak pernah sisihkan dia.Petang tu,sewaktu sesi pendaftaran untuk yang ketiga masih bermula,kami pergi pulak bertandang ke rumah Dayah untuk makan tengahari.Haha sesedap rasa je kan.Sempat pulak nak online lagi tu.ish3..

Pada pukul 5 petang, kami diminta berkumpul di tempat yang banyak-banyak khemah tu. Jadi, secara rasminya kami sudah pun menyertai minggu orientasi Matrikulasi N9( haha, redho je la). Malam tu, pengisian dari ibu sahabat kami, Hajah Hayati binti Ariffin. Tapi,faham-faham je lah bile dak Pedas dah jumpe dak Pedas ni. Mesti ade je cerita yang nak disampaikan. Orang lain semua duk khusyuk dengar, kitaorang sempat lagi nak bergurau. haha, memang tak tahan nak tengok keletah Hazza. Bila mak Hidayah nak balik,kami pun salam lah sambil ucapkan "terima kasih mak cik"..eh, mak cik?? haha..tu pensyarah kami lah..tak pelah kali ni je. tak biasa lagi.

Keesokkan harinya, saya mendapat panggilan dari abang mengatakan saya telah berjaya mendapat tawaran MAINS. Alhamdulillah. Petang tu jugak saya keluar dari matrik kerana terpaksa menghadiri taklimat di Pusat Dakwah Islam di Paroi pada keesokkan harinya. Jadi, berakhirlah kisah hidup saya sebagai pelajar matrik. Dan kepada kawan-kawan saya yang masih di sana, Derma, Mina, Akma, Hazza, Suaidah, Munis, Nazirah, Naqibah, Azlifah, Munifah, Asyura, Natasha, Shahrul Hidayah dan Khairani saya doakan semoga kamu semua berjaya dan selamat menjalani orientasi.huhu~

10 comments:

atiq zizan said...

cayok2..ramai yer dak pedas kat situ..jumpa lak hazza..emm.gamat...lorhhh...

sakinah said...

haha..
tu la pasal..
X yah cite la..
nanti syik tergelak je..

miss_alin said...

congrate to u..
semoga berjaya ya!!

Anonymous said...

Tahniah OC student.

Ihfazillah, yahfazuk

ariff sulaiman said...

respon aku bile aku tgk diorang sume pkai baju same:

hahahahhahahahahahhahahahahhahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahhahahahahahahahahhaahahahhahahahahahahhahahahahahahahhahahahahahahahhaha


btw,utk pengetahuan umum,psl 12.59 tu aku yg ckp sbnrnye! (saje nk dpt name!hehehe)


n tahniah la ek dpt mains tu!smoga maje n jaya!

cahayasyuhada said...

emm,,,
tgk pic ni tringat ngn kwn2...
rndu bngat lorh....
nk jer jumpe...
dekat jer dr umah ana,tp nk ksane mcm jaraknye jauh sangat..huhu
bnyak sngat hal nyer...
salam rindu wat teman2 Pedas...hehe...
ana syg sme antunna sume....hihihi..

pedastrian.. said...

oyttt...
nie ktowg...
derm kiut,rosh,hagimaru kemut n mina cun...
ktowng nga lepak2 mah dayah nie...
teruje glew bce blog ko...
ngeh3...
sok ktowg dh start kuliah...
katil kosong ko xde owg ganti lagi....
mlm td haza n derm bersatu jd sakinah yg kecil versi jerawat....
daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...............

al-huda said...

salam kinah..
tyme akk contac awak tuh senanye nak wish sbb masuk matrix..skali awak gtau da kuar..hu3.
btw,all da best!!ade rezki,kita jumpa b4 akk fly,insyaallah ;)

p/s-hazza tu hazza roshada ke??kim salam kt dia.kalau dia igt,kate ni 'akk' dia dlu2 tyme kt pedas.hee :)

barakullah fik~

sakinah said...

salam kak huda..

a'ah..hazza roshada..
haha,akak kenal erk?
ish3,famous betul Hazza ni..
ok,nanti saya cakap kat die eh

ops,lupa nak cite,
kiteorg mmg ade dpt baju+tudung+beg yang same..
haha..tu pasal la gambar tu seragam je..

Anonymous said...

waaa...
best ar korunk...
sdey la pal asenye...
huhuuh..=(
pepe pon,arap korunk sukses slalu k..
heheheh...
smoge sukses kinah yg comey...
forever aisyah!!!!!!

Post a Comment